Mamma får inte sitta still

Sitter jag på golvet tävlas det om mitt knä.. Dessutom brukar då Olle passa på med dumheter. Sitter jag på en stol tävlas det om att sitta i knäet, dessutom försöker de sparka ner varandra när de väl sitter där bägge två. Svartsjukan är total. Men nu har jag kommit på två saker som funkar! Det ena är att steppa på stenåldersmaskinen. Det enda är att vara utanför fönstret / stöka i trädgården så de kan se mig i fönstret. Allt annat blir en konkurrens situation jag ser verkligen fram emot att kunna sysselsätta mig med dom. Typ gå till lekplatsen som kanske uppskattad för vad det är., inte en plats där man kan passa på att se om mamma är med på noterna på en jaga lek, medan den andra passar på att ställa sig ivägen gör en gunga medan då den tredje har hävt sig nedför klätterställningen och dinglar fritt med benen och räknar kallt med att mamma kommer och plockar ner honom.
No nu väntar vi på att pappa ska komma hem, bygga lite uteplats för att senare under våren kunna barnsäkra baksidan. För att till sist se till att det blir superkul att leka där!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar