Verkligheten närmar sig

På tisdag tar min sjukskrivning slut vilket innebär att Erik ska tillbaka till jobbet och jag ska ta hand om kidosarna själv. Det har varit sååå skönt och välbehövligt med en paus från de små liven kan jag säga.
Men våren är full av röda dagar som förkortar veckorna, sen kommer snart semestern och efter det börjar verkligen på riktigt med jobb för oss bägge. Kidsen ska gå på dagis jag ska jobba 75%, och förhoppningsvis börjar affärerna rullar lite mer av sig självt så Erik kan styra sina arbetstider lite mer än vad det varit nu.
Jag vill inte ha ett svensson liv där man jobbar 8-17 varenda dag och inte har tid eller ord för vare sig själv eller barnen.
Tanken är att all renovering ska vara avslutad iallafall så i kan släppa den biten. Sen har vi bestämt att till skillnad från detta året ska inga nära familjemedlemmar bli svårt sjuka inte heller ska någon nära gå bort.
Barnen har varit sjuka, med som mest en veckas mellanrum friskhet, är de inte snoriga eller lösa i magen är det tänder eller något annat som hostas upp. Nästa år blir bättre? Eller så kommer det kännas gutt med en veckas VAB för att få en paus från jobbet? ;)
Tänk så bra det kommer att bli..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar