RIP älskade Årvar!

I fredagskväll försvann vår älskling Årvar. När söndagskvällen kom hoppas vi innerligt att han "bara" skulle blivit inlåst i någons garage, någon vars jobb började på måndag morgon så denne någon kunde låsa upp och släppa ut honom!
Älskade Årvar kom inte hem på måndagsmorgonen heller. På eftermiddagen gjorde jag en efterlysning och fick veta att en tjej i området hittat honom, jämte en björk i en slänt vid en väg nära oss. Vägen är inte stor, men jag har hört att en del tjuvkör fortare än tillåtit, och då gärna på helgerna. Kanske småpojkar som fått låna pappas bil? *suck* nåväl. Jag ringer till polisen som enl uppgift har hittat honom, men för att göra en låååång historia med måååånga telefonsamtal kort. Årvar hade ingen märkning, jag tyckte mig tro att jag skulle hitta honom iaf. Men pga att han inte hade någon märkning så gjorde sig polisen av med honom. Inte som man ska göra i jönköpings län, dvs kontakta länsjägaren via kommunen. NÄ de kastade ut honom i skogen.
Igår kväll gick jag och Ozzie febrilt och letade efter vår älskade katt, men utan lycka.. jag trodde verkligen jag fått ett "spår" då jag hittade en vit låda i passande storlek, men nej.
Idag väntar jag på ett samtal där den där polispatrullen ska få visa mig vart han ligger, eller Erik jag vet inte om jag vågar. Han har varit död i 5 dagar nu och dessutom ganska illa tilltygad säger hon som hittat honom.
Lilla älskade katt, jag saknar dig så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar