Nej nej nej ...i högklackat!

Glamor? Har nog glömt vad det är? - städa i högklackat?
Att pluta med läpparna samtidigt som du tittar in i dina barns ögon och säger NEJ för 511 gången den förmiddagen?
Sminka sig så barnen har något att kleta runt med?

Jo men idag är det blodpudding till lunch, har inte hunnit handla, tyvärr går inte mina tankar till den taskiga smaken som denna upplevelse innebär, utan till hur barnen avföring kommer att stinka/se ut/ vara JÄTTE SVÅR att få bort ur röva. *suck*

Vad hände med kavjen och de nyinköpta snygga skorna? Vad hände med att sätta ner ändan på en restaurang och bara sitta och vänta på att få något serverat? - fredag kanske en AW!

Saken är att idag ska jag på AW, men med dåligt samvete, Olle ska på disco samtidigt som jag är på AW, tvillingarna ska strax därefter matas och vi MÅSTE handla, OM vi man hinner innan Olle ska hämtas på discot. hur gör man AW utan dåligt samvete och stress över alla måsten?

Hur gör man när man super sig riktigt odräglig och skiter i konsekvenserna dagen efter? .. givetvis i högklackat med alldeles för mkt läppstift och bara för en stund glömmer hur det är att (bara) vara mamma.
Supermamman med jättekrav...

No en AW it is, men med det kommer tankarna om att glaset med vin faktiskt kostar 50kr, (har 6000kr i månaden) detta är en 120e del av hela min månadsinkomst!
Tankarna går till tröttheten dagen efter och stakars Erik som sitter hemma själv.
Önskar jag kunde stänga av samvetsknappen och trycka på knappen " idag är det bara jag och alla mina egon".

Nu vaknar mina ögonestenar och den smarriga lunchen i överstekt blodpudding serveras, håll tummarna för att skiten i em går att torka bort. Barnbajs efter blodpudding is da shit!! (läs lim)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar