Kan man bara ta rast när det blir för mycke?

Just nu har jag en astjusig 4 årig som ligger på golvet i hallen. Ända sedan jag hämtade honom på dagis har han gnällt. Gnäll är det värsta jag vet!
Nu ligger han och tjurar, sparkar efter sina syskon som försöker trösta.
Han gnäller för att det inte finns päron hemma, han gnäller för att han inte vill gå själv, han gnäller för att byxorna han skulle ta på sig är varma, han gnäller för att katten springer över gatan och just nu ligger han och gallskriker över att bebbarna har tagit hans vantar som ligger på golvet.
Jag AVSKYR detta gnäll, varje gång jag hämtar honom på dagis är det samma visa om och om igen.
Jag har testat allt... idiot mamman Emma har tom mutat med godis när vi ska hem, tjeck go och glad är vad jag försöker vara när jag hämtar mitt dagis monster, men orken börjar ta slut. Vem vill hämta hem en timmes gnäll VARJE dag?
Sååå vad gör man nu då? Jag vill liksom inte ha mer gnäll... vissa dagar orkar man inte höra på gnället, vissa dagar klarar man inte av att bara skaka av sig lipandet och resa sig upp o gå vidare, jag har också lust att lägga mig på golvet och bara skrika....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar