Putsade hus










Det ÄR snyggt med putsade hus, om jag köpt ett nytt hade jag nog helt klart tagit puts eftersom jag gillar stilen ovan.. speciellt den med segelduken på uteplatsen. MEN passar det på vårt hus? Jag läser och läser och läser, tittar på gamla ritningar på vårt hus och går ut och skådar det hemska verk som de förra ägarna skapat. På originalritningarna på vårt hus ser man att det en gång varit träfasad och spörjade fönster (att det sedan varit en öppen spis i vartenda rum är en annan snyfthistoria) hur som helst tänker jag ju att vi ska återskapa det gamla samtidigt som vi plockar in det nya. Tex behålla parketgolvet inne, samtidigt som vi plockar in ett avskalat kök utan beslag och en bänkskiva i sten. Jag tänker plocka in ett spöjsat fönster för att det ger mer liv till fasaden som annars är ganska platt. mmm.. klurigt värre.
Här kommer då vår husfasad  för den som missat.
Va tror ni Erik säger när han kommer hem och bestämt att vi ska kapa taket på sista bildens utbyggnad och göra de platt.. på med en terrass där på, en trapp ner till utedäcket som byggs i markplan längs med gräsmattan, utanför den inglasade verandan. detta binds sedan ihop med en snygg trapp... =))) 
Utbyggnaden kläs i liggande teak och resten av fasaden i vitt, med träinslag vid entren. 
Slänten som syns på bilderna fylls upp med hjälp av en stödmur i två etapper,  därmed blir gräsmattan större och vi  får en schysst mur som angränsar till vägen nedanför. Vi har då ingen insyn what so ever på tomten vilket betyder att det är fritt fram för en POOL, (dock inte innan alla ungar är minst 5 år fyllda) pga att jag ej har råd med badvakt/ snygg poolkille. 
Nähä mina vänner nu var det dags att rulla barnvagnen till affären o hämta några trisslotter, föresten så har Olles nya överkast kommit så det passar ju perfa =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar